marți, 24 septembrie 2013

Custom Harley Davidson XLH 1200 '92 -FOR SALE

A stock bike turned into a hard tail old schooll -bobber 
hard tail made ​​by
http://rocksolidmotorcycles.blogspot.pt/2012/11/sportster-hardtail.html
mounted
https://www.facebook.com/cristian.ionescudinamita?fref=ts
springer front end, rear fender, handlebar Indian style  all hand made ​​ by
http://gypsiesoldschoolbikes.blogspot.ro (self-praise).
Electrical installation, assembly of all parts made BY  Go Racing.

For more information please Contact
bogdanandrei1974@gmail.com




vineri, 20 septembrie 2013

hand-made fat spokes


I rather say chubby!
First attempt-two approaches, 5 failures, a single successfull... I will need to complete the remaining 71 pieces....... weekend is long!
Prima tentativă - două abordări, cinci eşecuri, o singură reuşită... vor urma restul de 71 de bucăţi.
Week-end-ul e lung!




first attempt.

too short the curve 

second attempt- flat head, nice curved, just perfect! 


Adăugaţi o legendă
thread on the other end, one is ready from the 72 ....
















şi, într-un final, după mai bine de 3 săptămâni avem şi niple





miercuri, 18 septembrie 2013

heavy duty custom hubs - mild steel

hubs face and back made from steel, mild, welding and then re-calibrated the flanges disc brake and disc spokes. We use MIG weld.
Appear to be heavy, are heavy, yeah! Not so heavy as I expected. 

Next! Handmade spokes.












butuci faţă, spate confectionaţi din oţel, strunjiţi, sudat şi recalibrat flanşele de prindere disc frână şi spiţe.
par a fi grei, sunt grei, dar nu aşa de grei precum mă aşteptam.
va urma confecţionarea spitelor care vor fi şi ele confecţionate tot manual.

miercuri, 11 septembrie 2013

front and rear hub.



 stage 2 - wheels!
How wheels are the element that defines the line of motorcycles, the beginning of which gives continuity, connect everything to have for a good Visual at the end, will be customize from scratch, the design, execution hubs, handmade spokes, 18”rims... built, centered will be a real challenge, but worth...
The project is a partnership, my partner who after a week of searching, phones, trips, hours of staring  to the monitor, he managed, to find them the "rubbers"! old style, good looking one.
Good luck and good vibes! Till next post...


stage 2.
Roţile!
Cum roţile sunt elementul care defineşte linia unei motociclete, începutul care dă continuitate, leagă totul  pentru a avea un final vizual fericit, vor fi custumizate de la 0... aş zice, adică butuci proiectaţi, executaţi, spiţe făcute manual, inele de 18”... construit, centrat, va fi o adevarată pacoste, provocare, dar merita... într-un final!
Proiectul este un soi de parteneriat, partener care după o săptămână de căutari, telefoane, deplasări, chiorât ochii pe monitor ore întregi, a reuşit, cu chiu, cu vai să găsească gumele dorite, totuşi, ele vor ajunge acasă abia peste două săptămâni din praznica Germanie (suna a "ciumeg", pai sună! Până şi cei de la Buc. au dat comanda după ele acolo).
Noroc şi voie bună! Până la următoarea postare ...